29.03.2021 10 клас Визначення з видами робіт
29.03.2021
10 клас
10 клас
Визначення з видами робіт
З давніх давен люди прагнули вдосконалювати свою працю, вдосконалити
знаряддя праці для виготовлення різних виробів. І незважаючи на стрімкий
прогрес техніки, сьогодні ручна обробка, виготовлення та оздоблення з різних
матеріалів та корисних речей цінується високо серед людей та суспільства.
При створенні нових виробів найчастіше користуються методом
комбінування. У роботі конструкторів, модельєрів, технологів, інженерів цей
метод є незамінним. Для розробок нових об’єктів ретельно вивчають подібні інструкції,
які існували раніше. Так, наприклад, було створено сучасний кухонний комбайн.
Форма більшості предметів, яку
створюють люди, з часом змінюється. Одні й ті самі речі набувають іншого
вигляду. Форми окремих елементів також тісно пов’язані між собою. Форму виробу,
яку використовують для розробки цілого ряду виробів, називають базовою.
Модель, що створена на основі базової
моделі, але відрізняється від неї формою деталей або оздобленням, називають моделлю-аналогом.
Використання моделей-аналогів значно
прискорює і здешевлює процес художнього конструювання. Вибираючи готовий виріб
ми враховуємо його якість. Проектуючи виріб, необхідно прагнути того, щоб він відповідав
певним вимогам.
Основні показники
якості виробу
Естетичність →→ красивий і привабливий зовнішній вигляд
Функціональність →→ можливість
практичного застосування виробів
Простота у виготовленні (технологічність) →→ правильний
вибір способів оздоблення, відсутність непотрібних деталей
Зручність в експлуатації (ергономічність)→→ простота
догляду за виробом
Вигідність (економічність) →→ невисока
ціна за рахунок використання дешевих матеріалів, низька трудомісткість.
Процес проектування виробу складається з
етапів:
І етап: організаційно- підготовчий
Пошук інформації для проекту.
Створення банку ідей. Аналіз
існуючих виробів аналогів.
Моделювання форми майбутнього
виробу.
ІІ етап:
Ознайомлення з технологічною
послідовністю та виготовленням.
Скласти технологічну
послідовність виготовлення виробу.
Зробити підбір інструментів, які
знадобляться для виготовлення виробів.
Вступний інструктаж із
знайомством учнів з порядком виконання роботи, правилами безпечної праці.
ІІІ етап:
Підготовка поверхні деталей і
виробу до оздоблення та опорядження .
Орієнтовна послідовність
виконання роботи
Огляд поверхні деталей або
виробів та визначення незначних вад та недоліків.
Визначення способу усунення
виявлених недоліків.
На цьому
етапі доцільно звернути увагу учнів на те, що при виготовленні виробу необхідно
заздалегідь визначитися з конструкційним матеріалом та способом його
оздоблення, для цього і робиться проектування виробу. Підготовка поверхні
залежить від способу оздоблення, а він, у свою чергу, часто залежить від
конструкційного матеріалу.
Вибираючи
готовий виріб, необхідно враховувати його якість. Виконані вироби теж повинні
відповідати певним вимогам.
Для якісного виконання роботи
учні повинні набути такі уміння:
1. Уміння
характеризувати види оздоблення виробів з деревини.
2. Уміння
обирати вид оздоблення та обґрунтовувати вибір.
3. Уміння
виконувати підготовку поверхонь виробу до оздоблення.
4. Уміння
пояснювати правила догляду за виробами з деревних матеріалів.
На підсумковому етапі учні проводять самоконтроль
та самооцінювання за таблицею:
Питання для самоперевірки
v Наскільки
моя мета конкретна, чітка та зрозуміла?
v Чи потрібно ще
попрацювати над метою проекту?
v Чи скористався я
можливістю проконсультуватися з учителем?
v Чи не забагато
завдань визначено для цього проекту?
v Наскільки зрозумілі
для мене завдання проекту?
Коментарі
Дописати коментар