7 клас 13.12.2025 Вибір об’єкта проєктування. Планування проєктної діяльності. Конструювання підставки за допомогою методу фокальних об’єктів.

 7 клас 13.12.2025

ТЕМА: Вибір об’єкта проєктування. Планування проєктної діяльності. Конструювання підставки за допомогою методу фокальних об’єктів.

I. Актуалізація опорних знань.

  •  Що таке проект ? З яких етапів він складається ?
  • Що люди проектують ?
  • Для чого потрібно проектувати вироби ?

II. Вивчення нового матеріалу.

Нас оточує безліч речей, до яких ми звикли і на які не звертаємо особливої уваги. Вони завжди нам допомагають, роблять наше життя зручнішим: олівець і зошит, у якому ми пишемо чи малюємо; вікно, у яке дивимося, та й скло у вікні, що пропускає сонячне проміння; посуд, шпилька, якою користуємося під час пошиття одягу... Втім, ці незамінні сьогодні речі не завжди були поруч, досить часто вони з'являлися у результаті роботи винахідників.

Більшість речей і технічних об’єктів після відкриття проходили тривалий шлях удосконалення.

Спробуй вдосконалити річ, якою ти користуєшся. Спочатку подивись уважно на предмети, які тебе оточують. Чи можна їх зробити кращими? Наприклад, додавши до звичайних ножиць лоптку, можна отримати зручний пристрій для нарізання піци.

        



       
Але є речі, які не завжди вдається вдосконалити лише завдяки кмітливості винахідника. З цією метою дизайнери і конструктори (та й інші люди не менш творчих професій - рекламісти, маркетологи, технологи та ін.) під час роботи над проектом застосовують метод фокальних об'єктів (МФО).

Призначення МФО


Сутність методу фокальних об'єктів полягає в перенесенні ознак випадково вибраних об'єктів на об'єкт, що вдосконалюється. У результаті можна знайти кілька цілком несподіваних варіантів вирішення проблеми.


Застосування методу фокальних об'єктів

Застосування методу фокальних об'єктів передбачає виконання таких дій:

1. Вибір фокального об'єкта.

2. Вибір 3-4 випадкових об'єктів.

3. Складання списків ознак (властивостей) випадкових об'єктів.

4. Отримані признаки перенести на прототип (фокальний об'єкт).

5. Розвинути нові ідеї та записати найбільш цікаві.

6. Підвести підсумок.

РОЗГЛЯНЕМО ПРИКЛАД

1. вибір фокального об'єкта: нехай буде ЛАМПА.

 2. вибір 3-4 випадкових об'єктів: ЖИРАФ, ЛОМ, ДВИГУН, НЕЗАБУДКА


 Розвинути нові ідеї та записати найбільш цікаві:

-лампа висока,

-лампа металева,

-лампа електрична,

 -лампа синя.

6. У підсумку маємо єлектричну високу лампу з металевим синім плафоном, яка нагадує жирафа.


4. ПЕРЕНОСИМО ОЗНАКИ НА НАШ ОБ'ЄКТ:

-поличка кругла, поличка різнокольорова, поличка атмосферна,

-поличка невідома, поличка талановита,-поличка нічна, поличка маленька, поличка світиться.

5. ОБИРАЄМО ІДЕЇ ДЛЯ НАШОГО ВИРОБУ: різнокольорова, невідома, світиться

6. У ПІДСУМКУ МАЄМО: поличку для книжок у формі знака питання, в яку вбудоване різнокольорове підсвічування та нічна лампа.

“Кожна річ або речовина корисна для людини, тобто має позитивні властивості. І, навпаки, кожна річ або речовина мають недоліки, тобто негативні властивості. Наприклад, за допомогою ручки для письма можна записувати у зошит власні думки чи виконати домашнє завдання - це позитивна характеристика. Корпус ручки може виходити з ладу, паста у наповнювачі ручки витікає - це негативна характеристика.Інший приклад. Коли під час приготування страв використовують цибулю - це чудова приправа (позитивна характеристика). Але цибуля залишає неприємний стійкий зaпах на руках (негативна характеристика). ”Щоб навчитися обирати з одержаних поєднань найоптимальніший варіант, можна виконати наведену нижче вправу:

Практична робота.

1. Знайдіть позитивні та негативні характеристика для таких об’єктів: компас, рюкзак, мобільний телефон, ножиці, голка, маркер.

2. Запропонуйте ідеї для вдосконалення.

3. Складіть власний список речей для визначення у них позитивних і негативних характеристик.


 
 III. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Яка суть методу фокальних об'єктів?

Що можна спроектувати за методом фокальних об'єктів?

 Опрацювати теоретичний матеріал. Виконати практичну роботу (за бажанням) за зразком уроку.

За бажанням можна передивитися відео, переходячи за посиланням.

https://www.google.com/search?sca_esv=a0b832c005b4e0ce&sxsrf=AE3TifO6ITlUAkU1uXa2EuSLVhR8ZuSVuw:1762958591234&q=%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4+%D1%84%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85+%D0%BE%D0%B1%27%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE&

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

6 клас 19.02.2025 (2 години) Механізми передавання та перетворення руху. Передаточне число

6 клас 26.02.2025 Свердлильний верстат.Прийоми керування свердлильним верстатом (асинхронно)

6 клас 12.02.2025 (2 години) ЕВОЛЮЦІЯ ЗНАРЯДЬ ПРАЦІ. ПОНЯТТЯ ПРО МЕХАНІЗМИ І МАШИНИ