6 клас 22.03.2024 Вартість і собівартість об’єкта проєктування. Реклама виробу
6 клас 22.03.2024
ТЕМА: Вартість і собівартість об’єкта проєктування. Реклама виробу
I. Актуалізація опорних знань
- Чи важливо знати про витрати на виготовлення об’єкта проєктування?
- Як можна здійснити реалізацію проєктного виробу?
- Що слід зробити, щоби про мій виріб дізналось багато людей?
II. Вивчення нового матеріалу
Розробляючи виріб, необхідно знати, які матеріальні витрати очікують тих, хто його створює. Якщо проігнорувати економічну складову проєкту, можливі такі негативні сценарії:
Сценарій № 1
Сценарій № 2
Сценарій № 3
Витрати на виготовлення виробу виражають у грошовій формі. Необхідно врахувати всі витрати, що були в процесі створення певного об’єкта.
Витрати — обсяг ресурсів, використаних у процесі господарської діяльності за певний проміжок часу.
У підрахунку всіх витрат, пов’язаних не лише з виготовленням об’єкта, а й з іншими видатками, використовують поняття «собівартість».
Собівартість — виражені в грошовій формі поточні витрати на виготовлення та реалізацію об’єкта.
Складові собівартості об’єкта проєктування
Собівартість і вартість — різні поняття. Вартість продукту формується в результаті ринкової взаємодії, тобто взаємодії попиту та пропозиції на ринку.
Вартість — цінність товару в грошовій формі.
Розраховуючи економічну складову проєкту, планують отримання прибутку. Таким чином, усі витрати на виготовлення та реалізацію виробу не мають перевищувати його ринкової вартості.
Перлини мудрості
Якщо ви вважаєте, що можете, ви зможете. Але якщо ви думаєте, що не можете, то ви й не зможете.
Мері Кей Еш, американська підприємниця й засновниця компанії Mary Kay Cosmetics, Inc., розробниця філософії бізнесу
Прибуток — позитивна різниця між доходами і витратами.
Збиток — негативна різниця між доходами і витратами.
Щоб зменшити витрати на виготовлення виробу, можна:
- вибрати інший матеріал для виготовлення;
- змінити конструкцію виробу.
Аналіз інформації
Проаналізуйте об’єкти та їхню вартість. Прокоментуйте цю інформацію. Визначте, що впливає на вартість.
Під час розробки проєкту необхідно вказати, чи будуть виготовлений виріб продавати, і продумати, яким чином. Можливі варіанти — ярмарок, виставка-продаж, інтернет-мережа. Також можливо, що твій проєкт не матиме комерційної спрямованості, а стане частиною благодійної кампанії або соціальної акції.
Для того щоб виріб користувався попитом, розробляють його рекламу.
Реклама — це форма комунікації, яку здійснюють з метою привернення уваги до об’єкта рекламування.
Завдання реклами:
- надати споживачеві інформацію про новий виріб і його основні якості;
- поінформувати споживача про умови реалізації товару;
- переконати споживача в перевагах певного виробу перед наявними аналогами.
Засоби розміщення реклами:
- радіо FM;
- телебачення;
- транспорт;
- поштові відправлення;
- соціальні мережі в інтернеті.
Вимоги до реклами
Об’єкт, який рекламують, має викликати захоплення та схиляти до покупки. Реклама має вплинути на покупця так, щоб він обрав саме той товар, який просувають.
Перлини мудрості
Легше написати десять правильних сонетів, ніж хороше рекламне оголошення.
Олдос Гакслі, англійський письменник XX ст.
Сторінками історії
- До винаходу друкарського верстата (тобто до 1440 року) реклама існувала у вигляді голосових оголошень. Люди стояли перед вітринами своїх крамниць і кричали на всю вулицю про товари.
- У 1938 році прибуток від реклами на радіо в США перевищив прибуток від реклами в друкованих виданнях.
- 1900 року в Америці було створено перший у світі рекламний бігборд. Саме цього року американці вирішили розміщувати бігборди вздовж доріг та автомагістралей.
Це цікаво
- Щороку компанії всього світу витрачають на рекламу понад 500 млрд доларів.
- Чимало дослідників стверджують, що реклама є найвизначнішою та найвпливовішою формою мистецтва у світі.
- У рекламі будь-якого наручного годинника стрілки зазвичай встановлюють на 10:10. Насамперед це роблять для того, щоб стрілки не закривали назву бренду. А ще таке розташування стрілок зовні нагадує посмішку, налаштовуючи людей на позитивний настрій і викликаючи довіру.
- Дослідники встановили, що навіть за багаторазового показу рекламного оголошення в людини не виникає «ефекту набридливості», а навпаки, на підсвідомому рівні формується позитивне ставлення до товару, який рекламують.
Щоб налагодити виробництво певних виробів, необхідно скласти план підприємницької діяльності, де потрібно визначити, яким чином можна отримати прибуток і яким він буде.
Бізнес-план — це докладний опис підприємницької діяльності з розрахунками та перспективою на найближчі кілька років.
Головне завдання бізнес-плану — переконати потенційних партнерів, що це цікавий і прибутковий проєкт, який окупить вкладені кошти та сили.
Перлини мудрості
Ключ до успіху бізнесу — в інноваціях, які, своєю чергою, народжуються креативністю.
Джеймс Гуднайт, американський науковець і підприємець
Це цікаво
Наймолодші успішні підприємці
- Школярка Тейлор Мокс від 9 років є власницею прибуткового пекарського бізнесу. Вона пече кекси та печиво на замовлення, і робить це так добре, що серед її клієнтів є навіть великі компанії. Успіх прийшов до дівчинки після перемоги в місцевому кулінарному конкурсі.
- У 9 років Мозая Бріджес уже заснував компанію з виробництва краваток-метеликів. Перші замовлення він отримував через соцмережі, а згодом відкрив інтернет-магазин. Шити Мозаю навчила бабуся. Свою першу колекцію з 20 метеликів хлопчик пошив сам, а потім до справи приєдналися мама й інші члени родини. Купити вироби Мозаї можна як на сайті, так і в магазинах практично всюди в США. Також хлопець підписав річну угоду з NBA (Національною баскетбольною асоціацією) і виготовляє краватки-метелики для учасників усіх її команд.
- 10-річна Хейлі Скотт, що майже від народження має дефект слуху, разом із сестрами розробила дизайн прикрас для слухових апаратів, які за підтримки батьків було виготовлено відповідно до її ескізів. Протягом кількох років дівчинці вдалося розробити, виготовити та продати чимало таких виробів для дітей і дорослих. Для своїх виробів Хейлі використовує найрізноманітніші матеріали, а поширює продукцію через сайт власної компанії та в центрах для людей із порушеннями слуху.
- Бреннан Аграноф розпочав свій бізнес у 13 років, налагодивши виробництво та продаж яскравих шкарпеток зі смішними малюнками-принтами. Зі стартовим капіталом йому допомогли батьки. А за п'ять років підліток уже започаткував власний проєкт, у колекції якого — близько 700 оригінальних шкарпеток.
III. Запитання для самоконтролю
Перевір себе та поміркуй
- 1. З чого складаються витрати на виготовлення виробу?
- 2. Що таке собівартість виробу?
- 3. Від чого залежить вартість виробу?
- 4. Які основні завдання реклами?
- 5. Для чого складають бізнес-план?
- 6. Обґрунтуй доцільність використання реклами для власних виробів.
IV. Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал. Відповісти на запитання (УСНО). На п'яте запитання дайте письмову відповідь. (12 балів за повну і цікаву інформацію. google вам в допомогу.)
Відповіді надсилайте на ел.
адресу irina.кеfala@gmail.com
Не
забувайте вказувати число виконаної роботи, прізвище і клас..
ТВОРЧИХ УСПІХІВ!
Коментарі
Дописати коментар