7 клас 20.11.2025 Виконання ескізів об'ємних дерев'яних деталей підставки у двох проекціях.

 7 клас 20.11.2025

Тема: Виконання ескізів об'ємних дерев'яних деталей підставки у двох проекціях.

  I.  Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів

 1. Оглянь речі, якими ти користуєшся найчастіше. Що б ти хотів поліпшити в цих виробах?
2. Як ти вважаєш, чи необхідно для виготовлення кожного нового виробу розробляти проект?
3. Які методи проектування ти вже знаєш?

ІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повторення. Метод фокальних об’єктів.

        З кожним роком усе ширшою стає сфера діяльності людини. Допитливість і розум людини створюють нові можливості для реалізації мрій, які ще донедавна здавалися нездійсненними. Проте навіть геніальні ідеї та відкриття виникають на основі спостережень за найпростішими явищами та предметами довкілля. Природа сприяє народженню багатьох ідей, які можна реалізувати для здійснення найзаповітніших мрій людства. Так, спостерігаючи за польотами птахів, люди створили літальні апарати, помітивши властивість плавучості окремих тіл, - сконструювали катери, кораблі. А скільки потрібних людям речей створено завдяки застосуванню та перенесенню власти¬востей явищ і предметів природи на нові вироби.

        Розглянувши сучасні інструменти й машини, ти побачиш, як дивовижно схожі вони на окремі органи живих організмів. Так, наприклад, плоскогубці, кусачки, ножиці схожі на клешні крабів, зуби хижих звірів тощо. Щоденно ми користуємося речами, які за формою чи властивостями нагадують природні.

    Через схожість випадкових ознак різних об'єктів дуже багато з них мають спільні назви. Наприклад, хобот фрезерного верстата і слона, листовий метал - листок на дереві, ключ гайковий, ключ для замка і журавлиний ключ. Різальні частини багатьох інструментів називають зубцями, звужені - носком, а опорні - п'яткою.

    Іноді перенесення властивостей природних об'єктів у виробництво здається парадоксальним. Згадай, наприклад, яку властивість має реп'ях і як цю властивість використовують у широко розповсюджених липких застібках (для взуття, одягу тощо).

    Перенесення властивостей випадково обраних явищ та об'єктів на предмет, який проектується, називають методом фокальних об'єктів.

    Цей метод використовують для створення моделей нових виробів. Завдяки йому сконструйовано багато нових речей. Спробуй його застосувати у своїй практичній діяльності.

III.  Закріплення нових знань і вмінь учнів

1. У чому сутність методу фокальних об'єктів?
2. Що спільного мають ручні інструменти для пиляння деревини?
3. Наведи приклади застосування методу фокальних об'єктів у техніці.
4. Яке значення для розвитку техніки і технологій має проектуван¬ня виробів?

IV. Практична робота

Створення моделей виробів із застосуванням методу фокальних об'єктів.

Використовуючи інформаційні джерела або креслення об'єктів праці із зміною конфігурації окремих елементів, виконай наступні завдання:

1. Ознайомся з конструкцією виробу, визначеного як об'єкт праці.
2. З'ясуй призначення вибраного для конструювання об'єкта праці.
3. Використовуючи метод фокальних об'єктів, внеси зміни до конфігурації окремих елементів або конструкції виробу в цілому.
4. Виконай ескіз майбутнього виробу.
5. Перенеси ескіз у масштабі або в натуральну величину на папір для виготовлення макета виробу.
6. Зроби макет виробу. За необхідності внеси зміни до конструкції майбутнього виробу.
7. Визнач способи оздоблення виробу.
8. Обґрунтуй доцільність розробленої конструкції.


 
V. Підсумки уроку . Домашнє завдання

 Опрацювати відповідний матеріал за конспектом.

 

 

 



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

6 клас 19.02.2025 (2 години) Механізми передавання та перетворення руху. Передаточне число

6 клас 26.02.2025 Свердлильний верстат.Прийоми керування свердлильним верстатом (асинхронно)

6 клас 12.02.2025 (2 години) ЕВОЛЮЦІЯ ЗНАРЯДЬ ПРАЦІ. ПОНЯТТЯ ПРО МЕХАНІЗМИ І МАШИНИ