10 клас 04.04.24 Правила безпечної поведінки з вибухонебезпечними предметами і речовинами
10 клас 04.04.2024 Захист України
ТЕМА: Правила безпечної поведінки
з вибухонебезпечними предметами і речовинами
I. Актуалізація опорних знань
1. Назвіть основні причини нещасних випадків, пов’язаних із вибуховими пристроями.
2. Як зменшити ризик потрапляння у зону мінування.
II. Вивчення нового матеріалу
Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Цей жах триває і зараз.
Декілька загиблих щороку - трагічна реальність. Гинуть дорослі,
намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту або при
спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які
з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.
Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами украй актуальним.
До вибухонебезпечних предметів належать:
• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для
враження живої сили супротивника.
До боєприпасів належать:
- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).
• піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
- ракети (освітлювальні,
сигнальні);
- гранати;
- димові шашки.
• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких
застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
- саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що
імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають
увагу.
У разі знаходження
вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
- негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту; - наближатися до предмета; - пересувати його або брати до рук; - розряджати, кидати, вдаряти по ньому; - розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет; - приносити предмет додому; - не допускати до знахідки інших людей; - припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету; - не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
Необхідно
негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!
Під час прогулянок
в лісі або в туристичному поході:
1. ретельно вибирати місце для багаття. Воно повинно бути на достатній
відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;
2. перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірити ґрунт на
наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або обережно зняти лопатою верхній
шар ґрунту, перекопати землю на глибину 40-50 см);
3. користуватися старими багаттями не завжди безпечно, адже там можуть
виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули;
4. у жодному випадку не підходити до знайдених багать, що горять (особливо
вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.
Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання.
Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.
Слід пам’ятати, що розмінуванням,
знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки
підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
У разі знаходження підозрілого предмета у під'їзді будинку, потрібно
опитати сусідів, можливо, він належить їм. У разі неможливості встановити
власника — негайно повідомити про знахідку до найближчого відділення міліції,
до військкомату, органів місцевого самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном
«101».
III. Запитання для самоконтролю
- Що належить до вибухонебезпечних предметів?
- Що належить до боєприпасів?
- Як діяти, якщо ти знайшов вибухонебезпечні предмети?
IV. Домашнє завдання:
Опрацювати теоретичний матеріал. Закріпити матеріал та пройти КВЕСТ можна під час перегляду ролика за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=ztEXYOWJF38.
ПИСЬМОВО! За допомогою интернету знайдіть правила поведінки під час прогулянок та подорожей (!!! відповідь повинна бути прив'язана до теми уроку!!!)
Відповіді надсилайте на адресу: irina.kefala@gmail.com
Не забувайте вказувати число виконаної роботи, прізвище і клас.
Коментарі
Дописати коментар