11 клас 24.04.2024 Розшук уражених у завалах. Способи рятування людей з-під завалів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд.

 

11 клас  24.04.2024

ТЕМА: Розшук уражених у завалах. Способи рятування людей з-під завалів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд.

 Актуалізація опорних знань          


        Пригадайте, які заходи під час НС спрямовані на рятування людей? Хто виконує ці дії?

        Які аварійно-рятувальні роботи можна віднести до невідкладних? Чим це можна пояснити?

Відкрийте і подивіться відео про роботу рятувальників

https://www.youtube.com/watch?v=mLshX7RDGH4&t=110s&ab_channel=%D0%A5%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%B2%D0%94%D0%A1%D0%9D%D0%A1

Вивчення нового матеріалу

1. Розшук уражених у завалах, а також у будинках, які пошкоджені і горять

      Розшук постраждалих це початковий етап проведення рятувальних робіт, тому він, як правило, поєднується з розвідкою зони НС. Правила розшуку встановлені залежно від типу НС.

 Загальні правила ведення розшукової операції:

1) тактика поверхнево-просторового пошуку — пошук ведеться по всій зоні НС в легкодоступних місцях, у першу чергу в тих місцях, звідки лунають кликання на допомогу. Охоплюється одночасно практично вся зона НС із застосуванням невеликої кількості технічних засобів;

2.) Після врятування постраждалих із легкодоступних місць застосовується
тактика визначення головних об’єктів проведення пошуку. Визначають місця, які мають пріоритет часу, тобто на них утворилася небезпека (вогонь, який поширюється, наявність продуктів згоряння, нестача кисню, загроза затоплення тощо). У цих місцях концентруються сили та засоби для проведення пошуку та рятування постраждалих. Потрібно менше сил особового складу, але зона пошуку зменшується, отже, збільшується загальний час рятувальної операції. Якщо сил та засобів достатньо, то застосовують обидві тактики одночасно.

2. Загальні правила розшуку постраждалих на місцях:

  •         спочатку розшук ведеться в місцях, що мають малі пошкодження та з малим ступенем небезпеки, далі — з більшими;
  •         якщо НС виникла в робочий час, постраждалих буде більше на об’єктах та установах та менше в житлових будинках, у неробочий — навпаки;

        Якщо припустимо, що у людей був час тікати з небезпечної зони, то постраждалих слід шукати на шляхах евакуації (коридори, біля вихідних дверей, вікон, сходові клітини), якщо ні — то на робочих місцях, у кімнатах;


  •         розшук вести в тиші;
  •         рятувальники мають працювати мінімум парами;
  •         у першу чергу визволяють живих, а при знаходженні загиблих позначають місця їх знаходження;
  •         розшук проводиться до визволення усіх живих та тіл загиблих.

3. Методи розшуку:

        візуальний (на око, відеокамери),

        акустичний (на слух, геофони),

        тепловий (тепловізори),

        за допомогою службових собак



   
      

 4. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель із використанням табельних і підручних засобів

        Після встановлення місцезнаходження постраждалого за можливості встановлюють з ним контакт (з’ясовують стан, ситуацію навколо, підтримують психологічно).

          Постраждалих, що знаходяться поблизу поверхні завалу і під дрібними уламками, витягають, розбираючи завал зверху вручну, а тих, хто знаходиться в глибині завалу, — через галереї, що обладнують в завалі, використовуючи порожнечі і щілини або розбираючи завал зверху.

        Витягуючи постраждалих, слід уникати зрушень елементів завалу і нанесення жертвам додаткових травм, звільняючи в першу чергу голову і верхню частину тулуба. Першу допомогу надають відразу після вилучення, за можливості – під час нього.

        Якщо у пошкоджених та палаючих будинків зруйновані входи і сходи, виводять і виносять людей через прорізи із суміжних приміщень, де збереглися виходи, або по влаштованим для цього трапах, через віконні отвори і балкони за допомогою драбин, автопідйомників і рятувальних мотузок.



 5. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд

За можливості встановлюють зв’язок із постраждалими у зруйнованих сховищах чи захисних спорудах. З’ясовують стан постраждалих, ступінь пошкодження фільтровентиляційного обладнання, після чого визначають спосіб доступу до постраждалих. У споруди, якщо це необхідно, у першу чергу подають повітря. При загрозі затоплення або загазування сховища негайно відключають пошкоджені комунально-енергетичні мережі.

  Підсумок уроку

 Що необхідно зробити перед пошуком та звільненням людей із завалів?

  Яких загальних правил потрібно дотримувати для скорочення часу розшуку         постраждалих?

 Як рятують людей із завалених і пошкоджених захисних споруд?

Яку невідкладну медичну допомогу надають постраждалим у завалах?

Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал. Виконати тестову роботу.

Тестова робота.

1. З метою безпосередньої організації та координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, створюють...

А) центр з ліквідації її наслідків

Б) пункт з ліквідації її наслідків

В) штаб з ліквідації її наслідків        

Г) офіс з ліквідації її наслідків

 2. Під час пошуково-рятувальних робіт кого першочергово визволяють з-під завалів?

А) мертвих

Б) непритомних    

В) поранених  

Г) живих

 3. Що з наведеного відносять до основних методів пошуку постраждалих?

А) прочісування місцевості   

Б) акустичний   

В) пошук слідами    

Г) пошук з повітря

Д) пошук з використанням спеціальних приладів, тварин    

Е) візуальний

 4 . Виберіть вірні варіанти відповідей у наступному реченні .

 Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи спрямовані на:

 А) пошук, рятування життя, збереження здоров’я людей і захист населення           Б) уникнення руйнувань і матеріальних збитків    

 В) локалізацію зони впливу небезпечних чинників

 Г) ліквідацію чинників, що унеможливлюють проведення таких робіт або загрожують життю рятувальників   

 Д) розвідку районів, зон, ділянок, об’єктів проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації  

 Е) визначення та локалізацію зони надзвичайної ситуації

            Відповіді присилайте на ел. адресу: irina.kefala@gmail.com

                 Обоов'язково фіксуйте дату виконання і своє прізвище!

УКРАЇНА ПОНАД УСЕ!

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

6 клас 16.02.2022 Види та призначення тонколистового металу.

7 клас 05.02.2023 Технологія оздоблення виробів із деревини

7 клас 25 .09.2023 ПОНЯТТЯ ПРО ГРАФІЧНІ ЗОБРАЖЕННЯ. ЕСКІЗИ.