11 клас 29.05.2024 Правила безпечної поведінки з вибухонебезпечними предметами і речовинами

 11 клас

Посилання на онлайн урок

https://meet.google.com/hfx-aoyv-hvj

ТЕМА: Правила безпечної поведінки з вибухонебезпечними предметами і речовинами

I. Актуалізація опорних знань

1. Назвіть основні причини нещасних випадків, пов’язаних із вибуховими пристроями.

2. Як зменшити ризик потрапляння у зону мінування.

  II. Вивчення нового матеріалу

 Обережно! Вибухонебезпечні предмети та речовини!



 Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Цей жах триває і зараз.

Декілька загиблих щороку - трагічна реальність. Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту або при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.

Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами украй актуальним.    

До вибухонебезпечних предметів належать:

  вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника.

 До боєприпасів належать:

- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).

• піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
- ракети (освітлювальні, сигнальні);
гранати;
димові шашки.

• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

     Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх до небезпечний експериментів. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити учням наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

 негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного    захисту;                                                                                                                             - наближатися до предмета;                                                                                               - пересувати його або брати до рук;                                                                                 - розряджати, кидати, вдаряти по ньому;                                                                           - розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;                                         - приносити предмет додому;                                                                                             - не допускати до знахідки інших людей;                                                                       - припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету;        - не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!

Під час прогулянок в лісі або в туристичному поході:

1. ретельно вибирати місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;
2. перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірити ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або обережно зняти лопатою верхній шар ґрунту, перекопати землю на глибину 40-50 см);
3. користуватися старими багаттями не завжди безпечно, адже там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули;
4. у жодному випадку не підходити до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.

Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.

Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

У разі знаходження підозрілого предмета у під'їзді будинку, потрібно опитати сусідів, можливо, він належить їм. У разі неможливості встановити власника — негайно повідомити про знахідку до найближчого відділення міліції, до військкомату, органів місцевого самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном «101».



III. Запитання для самоконтролю  

  1. Що належить до вибухонебезпечних предметів?
  2. Що належить до боєприпасів?
  3. Як діяти, якщо ти знайшов вибухонебезпечні предмети?

IV. Домашнє завдання: 
Опрацювати теоретичний матеріал. Закріпити матеріал та пройти КВЕСТ можна під час перегляду ролика за посиланням: 

https://www.youtube.com/watch?v=ztEXYOWJF38. 

Гарного і безпечного відпочинку! 

                                                   БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!!! 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

6 клас 16.02.2022 Види та призначення тонколистового металу.

7 клас 05.02.2023 Технологія оздоблення виробів із деревини

7 клас 25 .09.2023 ПОНЯТТЯ ПРО ГРАФІЧНІ ЗОБРАЖЕННЯ. ЕСКІЗИ.