7 клас 11.09.2025 Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування . Планування роботи з виконання проекту. Моделі –аналоги. Ескіз .
Тема: Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування .
Планування роботи з виконання проекту. Моделі –аналоги. Ескіз .
І. Актуалізація опорних
знань та вмінь учнів .
- Що таке
проєкт? З яких етапів він складається?
- Що люди
проєктують ?
- Для чого
потрібно проєктувати вироби?
ІІІ. Вивчення нового
матеріалу .
Проєктування - процес, який починається з
моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта,
конструювання, макетування, проектна документація:
- назва
об’єкта;
- функція,
призначення;
- габаритні
розміри;
- аналіз
існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)
- вимоги до
дизайну об’єкта;
- норми
витрати матеріалу;
- ескізи
креслення виробу;
Базова модель – форма виробу, яку
використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.
Модель – аналог – це модель, що створена на основі
базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.
Пригадайте
етапи проєктування (уточніть І етап, який ми сьогодні маємо
розглянути.
І. Організаційно – підготовчий етап.
·
Обґрунтування проблеми ..
·
Призначення проєктованого виробу.
·
Вимоги до виробів .
·
Вимоги до матеріалів.
·
Вибір об’єкту проєктування.
·
Аналіз зразків-аналогів.
ІІ. Конструкторський етап.
ІІІ. Технологічний етап.
ІV. Заключний етап.
·
Які вимоги до виробу ви ставите?
·
Необхідно визначитися, яким має
бути ваш виріб.
Основними задачами при цьому виступатимуть
наступні вимоги:
а) естетичні
б)
технологічні
в)
функціональні
д) економічні
4. Розробка банку ідей
IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА №1
Перш ніж
приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:
·
Якими технологіями я володію.
·
Складання плану роботи з виконання проєкту.
План роботи з
виконання проєкту
1. Визначити мету творчого проєкту.
2. Обговорити тему з батьками на
предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення
коштів на придбання матеріалів.
3. Дібрати інформацію в інформаційних джерелах.
4. Проаналізувати
моделі-аналоги виробів.
5. Виконати ескізний малюнок свого
виробу.
6. Підготовити матеріали,
дібрати обладнання та інструменти.
7. Розробити технологічні
картки послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його
виготовлення.
8. Виготовлення виробу .
9. Розрахувати собівартість виробу.
10. Виконати міні-маркетингові дослідження.
11. Захистити проєкт.
ПРАКТИЧНА РОБОТА №2
Вибір об’єкта проєктування.
ПРАКТИЧНА
РОБОТА №3
Моделі –аналоги

Аналіз моделей-аналогів
Послідовність виконання
1 Виберіть моделі-аналоги об'єкта
проєктування.
2. Розгляньте їх уважно, відберіть
кращі, на ваш погляд, ознаки( призначення, колір).
3. Створіть нову модель,
використовуючи ці ознаки
4. Намалюйте ескіз моделі.
5. Виберіть з наданих виробів 4
зразки і проаналізуйте їх за визначеними ознаками.
6. Результати запишіть у таблицю.
7. Охарактеризувати кожен варіант
виробу відповідно до поставлених вимог і напроти кожного виробу відмітити “+”
задоволення цих вимог, знаком “-” – незадоволення.
Таблиця №1
Таблиця
об’єктів проєктування
Вимоги
до конструкції |
Модель
№1 |
Модель
№2 |
Модель
№3 |
Модель
№4 |
Призначення
виробу |
|
|
|
|
Естетичний
та оригінальний вигляд |
|
|
|
|
Функціональність |
|
|
|
|
Технологічність |
|
|
|
|
Економічність |
|
|
|
|
Висновок:
Зразок
1: У результаті проведеного аналізу моделей-аналогів можна зробити
такий висновок. Усі вироби відповідають своєму призначенню. Крім
того, вони достатньо прості з точки зору технології виготовлення.
Використані в моделях види технологій
виготовлення надають виробам привабливого вигляду.
За
оригінальністю, способом виконання….. для подальшого
проектування вибрано модель №….
Або Зразок
2:
Висновок: Проаналізувавши
моделі-аналоги, я прийшов до такого висновку, що виріб буду
виготовляти з доступних та легких в обробці матеріалів, а саме
таких, які запропоновані у моделі №….
V. Підсумок заняття
2. Які
орієнтовні матерiальнi затрати?
VІ. Домашнє
завдання
- Дібрати
матеріали, інструменти та обладання.
-
Підготовитись до конструкторського та технологічного етапів.
Додаток .
Історія та модні тенденції
креативних записників
У наш час,
мабуть, не знайдеться жодної дівчини, яка хоча б раз у житті не вела особистий
щоденник. Що вже говорити про барвистий арсенал різноманітних записників та
нотатників, які дівчата так полюбляють купувати! Але мало хто знає справжню
історію виникнення перших записників. Сьогодні ми розповімо вам про це
детальніше.
Усе
розпочалося з маленького видавництва записних книжок для побутових і торгових
потреб в романтичній країні Франції. У таких записників була тверда і цупка
обкладинка, яка не боялася вологи, кути були заокругленими, щоб не псувати
кишені власників, а також часто додавалася резинка або кишенька, щоб не
загубилися якісь важливі папірці. Називалися перші нотатники молескінами (від
mole – кріт, skin – шкіра).
Поступово
нотатник удосконалювався, а видавці зрозуміли, що люди можуть використовувати
його не лише для торгових записів, але і для власного задоволення. Тому
видавництва почали приділяти більшу увагу дизайну і зовнішньому вигляду. Якщо
спочатку обкладинкою слугувала груба неприваблива шкіра, єдиним завданням якої
було захистити записник від будь-якого зовнішнього впливу, то згодом вона
ставала все тоншою і ошатнішою, прикрашалася різноманітними візерунками та
декоративними елементами. Зручні записні книжки не виготовлялися масово, а були
своєрідним ексклюзивом. Тому володарями записників ставали люди, які належали
до творчої інтелігенції: поети, письменники, художники і мислителі. Погодьтеся,
ніщо не замінить приємного шурхотіння паперу і запаху нового записника, який
щойно принесли з магазину. У блокнотах та щоденниках можна створити свій
власний маленький світ, розмалювати сторінки аквареллю, акрилом чи навіть
запашною кавою, вклеїти улюблені фотографії, журнальні вирізки або барвисті
наклейки, поділитися своїми найпотаємнішими секретами чи переживаннями і в процесі
роботи домислювати нові ідеї.
Останнім часом
у світі великою популярністю стали користуватися різні щоденники, скетч-буки і
записники для творчості. Сторінки таких видань уже частково заповнені якимись
завданнями для розвитку креативності, навичок малювання або творчого
планування. За кордоном «блокнотний рух» за найближчі кілька років набув
шалених обертів, власники сторінок у соцмережах активно змагаються в тому, хто
красивіше оформить розвороти, чия ідея буде креативнішою, а також записують
численні майстер-класи для своїх підписників. Для прикладу, ілюстратор із
Нью-Йорку Адам Куртц придумав щоденник «1 page at a time», який приніс йому
світовий успіх, Барбара Дайан Беррі ввела моду на терапію за допомогою
малювання, а японський ілюстратор Таро Гомі ще 20 років тому розробив і втілив
у життя свою ідею про щоденник для розвитку креативності на 365 днів творчості,
яким і зараз із задоволенням користуються творчі люди в різних країнах.
Пам’ятайте, що не лише дітям приємно малювати від руки або записувати цікавинки
до блокнотів, усе більше дорослих знаходять у цьому занятті відпочинок та
чудову можливість зняти стрес.
Коментарі
Дописати коментар