10 клас 02.05.2024 Засоби індивідуального захисту.
10 клас 02.05.2024
Актуалізація опорних знань учнів.
2. Які медичні засоби захисту ви знаєте?
II. Вивчення нового матеріалу
Зупинимось
саме на засобах індивідуального захисту (далі — ЗІЗ) у надзвичайних ситуаціях,
якими повинні бути укомплектовані наші підприємства і інші установи.
1. Засоби захисту органів дихання
2.Захисту шкіри.
Засоби захисту
органів дихання
1.належать протипилова тканинна маска
2.ватно-марлева пов'язка, які захищають органи дихання від радіоактивного пилу
і деяких видів бактеріальних засобів, але не придатні для захисту від отруйних
речовин.
Протипилова тканинна маска
ПТМ-1:
Респіратори
а — Р-2; б — робота в респіраторі Р-2; в — «Пелюстка»: г — використання респіратора «Пелюстка»
Фільтрувальні
протигази
Протигаз ГП-5М Протигаз ГП- 7
Засоби захисту шкіри призначені
для захисту тіла людини в умовах зараження місцевості отруйними, радіоактивними
речовинами та біологічними засобами. Їх поділяють на:
1. Звичайні (найпростіші, підручні)
2. Спеціальні (табельні).
належить виробничий одяг - куртки і штани, комбінезони; джинсовий одяг, спортивні костюми після відповідної обробки.
Звичайні
засоби захисту шкіри надягають безпосередньо перед загрозою ураження
радіоактивними, отруйними речовинами або бактеріальними засобами за будь-якої
пори року. У цих засобах захисту шкіри можна перейти заражену ділянку
місцевості або вийти за межі осередку ураження. Зазначені засоби захисту
захищають тіло людини від безпосереднього контакту з краплями і суттєво
знижують вплив парів і аерозолів отруйних речовин лише на визначений термін.
Вийшовши із зараженого району,
потрібно швидко зняти одяг, додержуючи заходів безпеки, і за першої можливості
(але не пізніше ніж через годину) знезаразити його. Знезаражений і чисто
випраний одяг можна використовувати як захист повторно, у тому числі й
просочувати розчином для захисту від отруйних речовин.
Спеціальні
(табельні) засоби захисту шкіри
Їх
виготовляються промисловістю і призначені для оснащення воєнізованих і
невоєнізованих формувань цивільного захисту.
Герметичні захищають тіло людини від можливих факторів ураження — газоподібних
і краплиннорідких ОР, радіоактивних речовин, бактеріальних засобів.
Спеціальні засоби
захисту шкіри.
До
ізоляційних засобів захисту шкіри належать легкий захисний костюм Л-1 і
загальновійськовий захисний комплект ЗЗК. Фільтрувальні засоби представлені
загальновійськовим фільтрувальним комплектом ЗФК.
Легкий захисний костюм Л-1: а — сорочка з капюшоном, двопальцеві рукавиці; б — штани з панчохами ; в — рятувальник, одягнений в Л-1
Загальновійськовий захисний комплект (ЗЗК): а — одягнений у рукави; б— у вигляді комбінезона
Ізоляційні засоби захисту шкіри виготовляють з повітронепроникних матеріалів — спеціальної еластичної і морозостійкої прогумованої тканини. Вони можуть бути герметичними і негерметичними.
Герметичні засоби захищають тіло людини від усіх можливих факторів ураження — газоподібних
і краплиннорідких отруйних речовин, радіоактивних речовин, бактеріальних
засобів. Зрозуміло, що газоподібні ОР проникають у негерметичні засоби. Тому
вони захищають людину тільки від РР, БЗ та потрапляння крапель ОР.
Герметичні індивідуальні засоби захисту
Фільтрувальні засоби захисту — це костюми зі звичайного матеріалу, який
просочується спеціальним хімічним складом для нейтралізації крапель або
поглинання газу сильнодіючих отруйних речовин.
Загальновійськовий фільтрувальний комплект ЗФК забезпечує надійний захист усіх частин тіла й органів дихання від отруйних речовин, світлових і термічних вражаючих факторів, основних видів хімічно небезпечних речовин.
Загальновійськовий
фільтрувальний комплект
Кожен громадянин / громадянка
України має право на:
1) отримання інформації про надзвичайні ситуації або небезпечні події, що
виникли або можуть виникнути, зокрема й у доступній для осіб з вадами зору та
слуху формі;
2) забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх
використання.
А також кожен зобов'язаний:
1) дотримувати правил поведінки, безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях;
2) вивчати способи захисту від надзвичайних ситуацій та дій у разі їх
виникнення, надання домедичної допомоги постраждалим, правила користування
засобами захисту.
Для виконання цих завдань навчання населення
діям у НС організовують:
за місцем
роботи — для працюючого населення;
за місцем
навчання — для дітей дошкільного віку, учнів та студентів;
за місцем
проживання — для непрацюючого населення.
Навчання учнів, студентів та дітей
дошкільного віку діям у надзвичайних ситуаціях та правилам пожежної безпеки є
обов'язковим і здійснюється під час освітнього процесу.
Пост радіаційного та хімічного спостереження (пост РХС)
Для спостереження за радіаційним та хімічним станом на кожному об’єкті народного господарства створюються пости РХС.
Пост складається з трьох чоловік:1. Начальник поста.2. Розвідник – дозиметрист.3. Розвідник – хімік.Основні завдання поста:
- Визначення місця та інших параметрів ядерного вибуху.
- Визначення радіоактивного, хімічного і бактеріологічного зараження.
- Фіксація годин початку і закінчення випадання радіоактивних речовин і напряму руху радіоактивної хмари.
- Подача сигналів оповіщення.
- Визначення типу ОР.
- Уточнення концентрації ОР, рівня радіації.
- Метерологічні спостереження.
1. Фільтрувальні протигази.
2. Засоби медичного захисту (ІПП – 8, АІ– 2).
3. Засоби захисту шкіри.
4. Прилади радіоаційної та хімічної розвідки і доземетричного контролю опромінення.
5. Журнал спостереження.
6. Компас, годинник.
7. Схема орієнтирів.
8. Таблиця сигналів оповіщення.
9. Бінокль.
10. Засоби подачі сигналів і зв’язку.
Для захисту особого складу поста обладнується найпростіше укриття – перекрита щилина або спеціальна захисна споруда із залізобетонних елементів.
III. ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ:
1. Для чого призначена протипилова тканинна маска і ватно-марлева пов’язка?
2. Із чого складається фільтрувальний протигаз? Яке його призначення, принцип дії та порядок застосування?
3. Які ізолюючі засоби захисту шкіри вам відомі? У чому полягає їхнє призначення, склад, правила користування?
4. Де створюють пост радіаційного та хімічного спостереження, яке його завдання і оснащення?
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Опрацювати матеріал уроку, відповісти на питання (усно).
Коментарі
Дописати коментар