6 клас 31.05.05.2024 Клуб любителів головоломок
6 клас 31.05.2024
ТЕМА: Клуб любителів головоломок
Головоломки.
Для дітей дуже корисні головоломки - вони розвивають кмітливість і
сприяють логічному мисленню. Головоломка — завдання, для розв'язання якого, як
правило, потрібна кмітливість, а не спеціальні знання високого рівня.
Механічні головоломки:
·
кубик Рубика;
·
змійка Рубика;
·
п'ятнашки;
·
танграм и пентаміно
·
ханойська вежа
·
складні картинки (пазли)
·
дротові (Меледа)
Геометричні (пентаміно,
танграм)
Головоломки являють собою
геометричну фігуру, розрізану на кілька частин. У результаті гри з елементів
складають плоске силуетне зображення. Незважаючи на схематичне зображення,
образ легко вгадується за основними характерними ознаками предмета, його
будовою, пропорційного співвідношення частин і формі.
Суть гри в такі
"головоломки з картону" полягає в конструюванні на площині
різноманітних силуетів тварин, людей, предметів.
Відома логічна гра -головоломка. Саме ця гра надихнула Олексія Пажитнова на створення популярної комп'ютерної гри тетрису. Пентаміно - дуже популярна логічна гра і головоломка одночасно. Елементи в грі - плоскі фігури, кожна з яких складається з п'яти однакових квадратів . Усього існують 12 елементів пентаміно , що позначаються латинськими літерами , форму яких вони нагадують.
Танграм
"Танграм" часто називають "аркада з картону" або "геометричним конструктором ". Використовуючи всі 7 частин, щільно приєднуючи їх один до одного, можна скласти дуже багато різних зображень за зразками і за власним задумом.
- головоломки з сірниками
Нижче наведено деякі приклади популярних завдань із
сірників з відповідями. Ці завдання підходять
як для дітей, так і для дорослих.
1. ВІРНА РІВНІСТЬ
Завдання.Потрібно перемістити лише один сірник у викладеному сірниками арифметичному прикладі «8+3-4=0» так, щоб вийшла правильна рівність (можна змінювати знаки, цифри).
Відповідь:ця класична математична сірникова
головоломка вирішується кількома способами. Як ви вже здогадалися, сірники
потрібно переміщати так, щоб вийшли інші цифри.
Перший метод.З вісімки переміщаємо нижній лівий
сірник у середину нуля. Виходить: 9+3-4=8.
Другий спосіб.Від цифри 8 прибираємо правий верхній
сірник і ставимо його на верх четвірки. Через війну правильне рівність:
6+3-9=0.
Третій спосіб.У цифрі 4 перевертаємо горизонтальну
сірник вертикально і переміщаємо її в нижній лівий кут четвірки. І знову
арифметичне вираз правильно: 8+3-11=0.
2. РОЗГОРНУТИ РИБКУ
Завдання.Переставте три сірники так, щоб рибка попливла у зворотному напрямку. Іншими словами, потрібно повернути рибу на 180 градусів по горизонталі.
Відповідь.Для вирішення завдання будемо пересувати сірники, які складають нижню частину хвоста та тулуба, а також нижній плавець нашої риби. Перемістимо 2 сірники вгору, а одну праворуч, як показано на схемі. Тепер рибка пливе не праворуч, а ліворуч.
- головоломки з монетами
Монети викладені
буквою V. В одному "хвостику" чотири монети, а в іншому - п'ять.
Потрібно перекласти
монету так, щоб в обох "хвостиках" було по п'ять монет. При цьому
"хвостики" повинні залишені прямими.
Відповідь
Крайню верхню монету в правому "хвостику" покладіть на кутову монету зверху.
- карткові головоломки
- Усні головоломки
Усні головоломки - завдання, повне умова яких може
бути повідомлено в усній формі , що не вимагають для вирішення залучення ніяких
додаткових предметів
Загадка (від слова «гадати» — думати,
вгадувати, загадувати) — жанр усної народної творчості, дотепне
запитання, часто у віршованій формі; є в фольклорі всіх
народів світу.
Шарада - різновид загадки . Гра в шаради - салонна
гра. Іноді словом « шарада » називають таємницю, загадку взагалі. Шарада являє
собою розбиття слова на склади таким чином, що кожен склад має сенс
самостійного слова . Після чого, як у загадці , дається опис кожного з цих
слів- складів ( наприклад, факт + ура = фактура) .
Данетки (ситуації ) - різновид гри в загадки . Про
суть гри говорить сама назва : при вгадуванні можна задавати питання , але
відповіддю на них можуть бути тільки слова «так» і «ні» ( а також « не має
значення ", "не коректно » ( нк )) . У найбільш поширеному варіанті
ведучий описує дивну « ситуацію», а вгадують повинні , задаючи уточнюючі питання
, з'ясувати підгрунтя ситуації. Саме цей варіант називається «грою в ситуації».
Какуро - головоломка з числами , яку можна назвати
математичним аналогом кросворду . Назва Какуро походить від японського
скорочення Касан Kurosu (加
算
ク
ロ
ス, перехресне додавання);
в США головоломка також відома під назвою Cross суми ( пересічні суми ) .
Китайська стіна
Логічна головоломка , розроблена компанією Nikoli. Мета гри - створити єдиний непересічний замкнутий контур , згідно правилам.
Ханойська вежа
Ханойська вежа (також Вежа Брахми або Вежа Лукаса, іноді в множині Ханойські вежі) — це математична гра або головоломка. Утворена трьома стрижнями і кількома дисками різних розмірів, які можна насунути на будь-який стрижень. Початковий стан головоломки має два порожніх стрижні і всі диски на третьому в монотонно спадному порядку з низу до гори, так утворюється побудова, що нагадує вежу.
Ціллю головоломки є перенести всі диски на інший стрижень, дотримуючись таких
правил:
За раз можна рухати лише один диск.
Кожен крок полягає в перенесенні верхнього диска з
одного зі стрижнів і насування його на інший зверху інших дисків, які вже можуть
бути присутніми на другому стрижні.
Диск не можна класти з гори меншого диска.
З трьома дисками, головоломку можна розв'язати за
сім кроків.
Коментарі
Дописати коментар