5 клас 13.12.2024 ТЕМА: Призначення, види та конструктивні особливості дерев’яної іграшки. Пазли.
5 клас 13.12.2024
ТЕМА: Призначення, види та конструктивні особливості дерев’яної іграшки. Пазли. (2 години)
I. Актуалізація опорних знань
1. Хто з вас мав або має
вдома дерев’яні іграшки?
2. Що це за іграшки?
3. Яка конструкція цих
іграшок?
II. Вивчення нового матеріалу
В дуже далекому
минулому, іграшки як такої не існувало. Зображення звірів, птахів, фантастичних
істот, людей створювались винятково як предмети культу – образи духів предків,
божеств, різних явищ, стихій.
Ось ми бачимо зображення звірів, людей. Це деталь руків’я стародавнього меча. Ці зображення мали оберігати життя воїна в бою. А ось родинна лялька-оберіг. Вона несла в родину добробут, захищала від хвороб та негараздів. А люди дякували їй за це, ставили біля неї їжу, дарували прикраси. А ось дві ляльки. Це весільні ляльки. Вони зображають молодого і молоду, захищають їх від лихого ока. Подекуди й нині іграшка не втратила цього призначення. Згадаємо Різдвяні обрядові дії, обряд проводів Зими та зустрічі Весни – Стрітення, Купальські свята. Іграшка використовується і в сучасних обрядах та звичаях, як от весільна лялька, що сидить на капоті автомобіля з нареченими під час шлюбної церемонії. Але в наш час основне призначення іграшки – це дитячі ігри. Наші предки виготовляли іграшки з різних матеріалів: каменю, кістки, глини, скла, тканини, шкіри, деревини, соломи. Сучасні іграшки в переважній більшості виготовляються з нових синтетичних матеріалів. Але на полицях іграшкових магазинів все частіше ми знову можемо побачити дерев’яні іграшки. Причому, це іграшки недешеві, адже деревина – природній, екологічно чистий матеріал, який добре піддається обробці.
Розглянемо класифікацію
дерев’яних іграшок.
1.
Іграшки по мотивам народних казок.
2. Вітрячки.
3. Іграшки, що механічно рухаються.
4. Каталки.
5.
Акробати, дергунчики.
6.
Розвиваючі іграшки.

1) 2)
ІІІ. Закріплення
нових знань.
1. Які історичні
передумови виникнення іграшок?
2. Розкажіть про
переваги дерев’яних іграшок.
IV. Практична
робота.
Гра готова. Грайтеся самі, а можете подарувати цю гру своїм меншим братикам та сестричкам.
Обов'язково фіксуйте дату виконання і своє прізвище!
V. Домашнє завдання.
1. Вивчити класифікацію іграшок.
2. Виконати практичну роботу.
Творчих успіхів і миру!
Коментарі
Дописати коментар