10 клас 25.04.2024 Поняття про інформаційну війну.

 

10 клас 09.01.2023    Захист України

ТЕМА:  Поняття про інформаційну війну.

На цьому уроці ми будемо вивчати:

1.    1. Цифрова грамотність.

2.    2. Інформаційна       безпека.

I. Актуалізація опорних знань

Що таке фейк? До чого може призвести розповсюдження фейкових новин?

II. Вивчення нового матеріалу    

1.    Поняття про інформаційну війну

З позиції Л. Г. Івашова:

"Інформаційне протиборство як форма геополітичного протиборства є сукупність відносин інформаційного захисту та інформаційного суперництва конфронтуючих геополітичних суб'єктів".

З позиції Елвіна Тоффлера:

Інформаційна війна це планомірний інформаційний вплив на всю інфокомунікаційну систему противника і нейтральні держави з метою формування сприятливого глобального інформаційного середовища для проведення будь-яких політичних і геополітичних операцій, які забезпечують максимальний контроль над простором.

                                             Інформаційна війна може включати:

  •  ·       підрив якості інформації супротивника і попередження можливості збору інформації супротивником;
  • ·       збір тактичної інформації;
  • ·       поширення пропаганди або дезінформації, щоб деморалізувати військо та населення ворога;
  • ·       гарантування безпеки власних інформаційних ресурсів


 Часто ІВ ведеться в комплексі з кібер- та психологічною війнами з метою ширшого охоплення цілей, із залученням радіоелектронної боротьби та мережевих технологій.

                                     

         2.    Зброя інформаційної війни – міф



Міф – інформаційна структура, що транслює і обгрунтовує ІНТЕРЕС.

«Картина світу» – це набір міфів.

Пануюча в соціумі «картина світу» створює визначену соціально-економічну модель з властивою їй ієрархією.

                                                          3.Фреймінг


Склянка на половину повна чи пуста?

Ефект обмеження рамками або фреймінг (англ. Framing effect) — це когнітивне упередження, коли люди реагують на певний вибір по різному залежно від контексту, тобто того, як такий вибір подається — як програш чи виграш. 

 

 

                                             4. Мета російського вторгнення

1.    Після подолання «бар’єру свободи» в Україні виникла людиноцентрична соціальна структура

2.    Руйнація соціальної піраміди дала шанс трудівникам подолати «бар’єр справедливості»

3.    Але українська людиноцентрична соціальна структура – головна загроза як владі українських олігархів, так і російській піраміді

4.    Тому мета російської агресії – зруйнувати нашу соціальну структуру і повернути нам піраміду

5.    Найкращий шлях до цього – сіяти страх і ненависть.

                                              5. Цифрова грамотність


А як би ви оцінили свій рівень

Цифрова грамотність – навичка, без якої у XXI столітті бути неможливо. Реальність вимагає від нас швидкої адаптації, прийняття викликів та бажання вчитися. Те, що ви вмієте користуватися ґаджетами, не означає, що ви володієте відповідними знаннями.

Безпечне й ефективне використання технологій – ось про що цифрова грамотність

Цифровізація країни несе позитивні зміни в усіх сферах життя — від освіти та медицини до науки та бізнесу.

Цифрова грамотність - здатність ефективно та безпечно використовувати сучасні цифрові технології в роботі та навчанні, в професійному та особистісному розвитку.

Інформаційна безпека


Інформаці́йна безпе́ка - це стан захищеності систем обробки і зберігання даних, при якому забезпечено конфіденційність,  доступність і цілі-сність інформації, використання й розвиток в інтересах громадян або комплекс заходів, спрямованих на забезпечення захищеності  інфор     мації особи, суспільства і держави від несанкціонованого доступу, використання, оприлюднення, руйнування, внесення змін, ознайомлення, перевірки запису чи знищення.




Інформаційна безпека як основа національної безпеки


          Державна інформаційна політика є важливою складовою зовнішньої і внутрішньої політики країни та охоплює всі сфери життєдіяльності суспільства.

Необхідність гарантування інформаційної безпеки зумовлюється, по-перше, потребою забезпечення національної безпеки країни в цілому, по-друге, існуванням таких загроз інформаційній сфері країни, які можуть завдавати значної шкоди загальним національним інтересам, по-третє, врахуванням того, що за допомогою інформації можна впливати на зміну свідомості і поведінку людей.

Завдання інформаційної безпеки – створення системи протидії інформаційним загрозам та захист власного інформаційного простору, інформаційної інфраструктури, інформаційних ресурсів держави.

Головна інформаційна загроза  національній безпеці - це загроза впливу іншої сторони на інформаційну інфраструктуру країни, інформаційні ресурси, на суспільство, свідомість, підсвідомість особистості з метою нав’язати державі бажану (для іншої сторони) систему цінностей, поглядів, інтересів і рішень у життєво важливих сферах суспільної й державної діяльності, керувати їхньою поведінкою і розвитком у бажаному для іншої сторони напрямку. Власне, це є загрозою суверенітету країни в життєво важливих сферах суспільної й державної діяльності, що реалізовується на інформаційному рівні.

 Інформаційна безпека  користувачів мережі Інтернет 

Важливою проблемою забезпечення інформаційної безпеки користувачів є небажання людей вірити в те, що з ними щось може трапитися – до тих пір поки це не трапиться. Насправді неприємності трапляються значно частіше ніж думають більшість користувачів. Незалежно від того яким способом і з якої причини була здійснена атака на комп’ютерну систему, відновлення займе багато часу і сил.

Правила безпеки в інтернеті

 

 III. Запитання для самоконтролю 

 1. Поясніть поняття "цифрова грамотність"

 2. Як ви розумієте поняття:  інформаційна загроза  національній безпеці.

Ми … сьогодні дивимося на життя крізь екран телевізора і комп’ютера. І, якщо за допомогою цих екранів людину постійно довбати якоюсь інформацією, її, врешті-решт, можна змусити повірити у що завгодно! Навіть в саму оту муру! 

Дайте свою оцінку даним твердженням. Чи згодні ви з ними, чи ні? 

IV. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал. Виконати тестову роботу.

 Тестова робота.

1.  Що таке інформаційна війна?

А)  Це поширення правдивої інформації в соціальних мережах

     Б) Це процес застосування заходів безпеки з метою забезпечення конфіденційності,    цілісності та доступності даних

     В) Це використання і управління інформацією з метою набуття конкурентоздатної переваги над супротивником.

 2.  Види Інформаційної війни

А) Психологічна Війна 

Б) Мережева війна

В) Кібер війна

Г) Вітчизняна війна

 3. Інформаційна війна може включати в себе поширення пропаганди?

А) Так

Б) Ні

 4. Чи використовуються боти в мирний період

А) Ні, боти є специфікою інформаційних війн. 

Б) Так, використання ботів є активною практикою в мирний час.

В) Використовуються але дуже рідко

 5. Який із наведених паролів буде надійним

А) Potyag65 

Б) potyag65

В) PoTyag_65

 6. Які із перелічених даних є суто конфідеціальні?

А) Номер банківської карти

Б) СVV-код

В) Термін дії карти

Г) Ім'я власника карти

Відповіді надсилайте на ел.адресу: irina.kefala@gmail.com

Вказуємо число перевірної роботи, клас і прізвище. Дякую за співпрацю.

 БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

6 клас 16.02.2022 Види та призначення тонколистового металу.

7 клас 05.02.2023 Технологія оздоблення виробів із деревини

7 клас 25 .09.2023 ПОНЯТТЯ ПРО ГРАФІЧНІ ЗОБРАЖЕННЯ. ЕСКІЗИ.